 |
Kasari sild Tallinna-Virtsu maanteel üle Kasari jõe. Valmimisel 1904. a. oli maailma pikim raudbetoonsild. Projekteerija ja ehitaja raudbetoonehituse ühe teerajaja F. Hennebique`i Belgia firma Venemaa filiaal Monicour ja Egger. 13 sildega raudbetoonsilla üldpikkus on 308,15 m, silded ā 21,4 m, laius 6,95 m, sellest sõidutee 5,33 m. Sillasambad on tahutud graniitplokkidest, rajatud kuni 2,2 m sügavusele, jõesambad jäämurdjatega.
Projekteeritud kandevõime 120 puuda ruutsüllale (432 kg ruutmeetrile). 1928/29 aastal tehti kapitaalremont. II maailmasõjas purunenud kaks sillet taastati esialgsel kujul 1947. a.
1990 valmis vanast sillast mõnisada meetrit allpool uus 237,1 m pikkune 10-avaline monteeritavast raudbetoonist maanteesild (PI "Eesti Maanteeprojekt", 1987-88).
Hubert Matve
Eesti arhitektuur. Üldkoostaja V. Raam. Tallinn, 1997
|
 |